Біологія 6 клас




Шановні учні!
 Ваши світлини надходять не завжди якісними, тому прошу надсилати мені роботи у формі повідомлення на Вайбер за телефоном +380955135743. Наприклад: 1б, 2а, 3 в,г, а; 4 :а1, б4,в3 , г2.
Прошу також надіслати тести за темою " Рослини.Ч.2" до понеділка 13. 04.
Обовязково вказуємо прізвище та тему виконання тестів. З повагою Алла Іванівна.
Зошити з виконаними  роботами перевірю після карантину.

ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ З ТЕМИ  « МОХИ, ПЛАУНИ, ПАПОРОТІ»


Запитання 1. Серед вищих спорових рослин справжні листки мають:
А. мохоподібні Б. плауноподібні  В. хвощеподібні Г. папоротеподібні

Запитання 2. Кореневище є у:
А. хвощеподібних Б. водоростей В. мохів Г. плауноподібних
Запитання 3. Представником плауноподібних є:
А. хвощ лісовий  Б. листовик В. баранець звичайний  Г. фукус

Запитання 4. Скупчення спорангіїв у папороті називається:
А. вайя  Б. коробочка В. сорус Г. стробіл
Запитання 5. Заросток папоротеподібних має форму:
А. зеленої нитки
 Б. серцеподібної пластинки  В. яйцеподібної пластинки
Г. безбарвної нитки
Запитання 6. Укажіть спосіб вегетативного розмноження хвоща польового:
А. цибулинами
 Б. вусами В. листками Г. кореневищем
Запитання 7. Спорангій – це:
А. орган нестатевого розмноження рослин, в якому утворюються спори
Б. особина статевого покоління
В. особина нестатевого покоління
Г. орган статевого розмноження рослин, в якому утворюються гамети
Запитання 8. Вирости в нижній частині мохоподібних називаються:
А. корінь  Б. цибулина  В. ризоїди  Г. кореневище
Запитання 9. Переважання в циклі відтворення у мохоподібних:
А. спорофіт  Б гаметофіт
Запитання 10. Молоді листки папороті називаються:
А. спори Б. гамети В. листочки Г. вайя
Запитання 11, Поширена водна папороть на Україні: 
А.
сальвінія плаваюча Б. щитник чоловічий  В. орляк Г. страусове перо звичайне
Запитання 12. Зібрання спорангіїв у плауна булавовидного називається:
А.
стробіли Б. спори В. гаметангії  Г.спорангії
Для відповіді на останнє питання звертаю увагу, що у підручнику написано -       спорангії 
 зібрані у колоски у плауна булавоподібного.  Інша назва колоска -  стробіла


17. 04. 

Тема уроку. Голонасінні та Покритонасінні ( Квіткові) рослини.
Завдання .
1. Опрацювати матеріал параграфів 44 - 46
2. Виконати лабораторне дослідження з теми "Будова  Голонасінних" ( с. 166):
а. намалювати малюнок 179 ( с. 165);
б. надати відповідь  з питання 3 (с. 166, Л. Д. );
в.  виконати тестові завдання  і відповідь на питання 4 і " Поміркуйте"  після параграфу 44.
На допомогу вам відео та короткий конспект.



Загальна характеристика Голонасінних:
Поява насінини, яка утворюється з насінного зачатка;
Розмноження насінням має більше переваг, ніж розмноження спорами, оскільки зі спори гаметофіт формується тільки за сприятливих умов, а потім для запліднення необхідна вода. Насінина ж утворюється з насінного зачатка, для її формування не потрібна вода. Насінина містить зародок та невеликий запас поживних речовин.
Насінини відкрито лежать на лусках; Назва «Голонасінні» виникла тому, що насінні зачатки, з яких формуються насінини, лежать на лусочках абсолютно відкрито. Вони не захищені зав’яззю, як у покритонасінних рослин.
Спрощені гаметофіти;
Запліднення не залежить від води;
Поява головного кореня та потужної стрижневої кореневої системи; У вищих спорових існували лише додаткові корені. У Голонасінних з’являється потужна стрижнева коренева система.
Потовщення за рахунок деревини; Вчені припускають, що рослини відділу Голонасінні походять від деревоподібних папоротей, які вже вимерли. Перші Голонасінні навіть називають «насінними папоротями».
Життєвий цикл Голонасінних
1. Гаметофіт. Чоловічий гаметофіт — це пилкове зерно. Воно містить вегетативну клітину, з якої проросте пилкова трубка, та два спермії, вкрите двома оболонками. Жіночий гаметофіт — це ендосперм та архегонії, тобто жіночі органи статевого розмноження. Голонасінним властиве запилення вітром.
2.Гамети. З гамет, що сформувалися в гаметофіті, утворюється зигота, внаслідок запліднення. Вода для запліднення не потрiбна.
3.Насінина. Із зиготи формується зародок, який міститься у насінині.
4.Спорофіт. З насінини розвивається спорофіт. На спорофіті наявні спорангії (пилкові мішки та насінні зачатки), у яких формуються спори.
5.Спори. Голонасіні — різноспорові рослини. У їх спорангіях формуються різні за будовою спори, зокрема мікроспори, з яких розвиватиметься чоловічий гаметофіт – пилкове зерно, та мегаспори, з яких розвиватимуться ендосперм з архегоніями – жіночий гаметофіт.
Від моменту запилення до моменту запліднення, тобто злиття гамет, зазвичай проходить 12 – 15 місяців
3. Надати відповіді на тестові завдання  та  переслати мені на Вайбер у формі повідомлення до 27. 04

Тестові завдання з теми «Голонасінні та  Покритонасінні»

1. Насінні рослини відрізняються від вищих спорових:
A) наявністю пагона; Б) наявністю насіння;
B) розвиненими коренями;  Г) наявністю насіння та плоду.
2. Характерна ознака циклу розвитку голонасінних:
A) гаметофіт відсутній; Б) гаметофіт домінує над спорофітом;
В) гаметофіт живе самостійно;
Г) гаметофіт редукований і повністю залежний від спорофіта.
3. Голонасінні розмножуються:
A) тільки спорами; Б) тільки насінням;
 
B) спорами та насінням; Г) вегетативним способом.
4. Визначте послідовність подій у циклі розвитку сосни:
A) Запилення; Б) запліднення; B) розвиток насінини;
Г) утворення сперміїв; Д) утворення яйцеклітин.
5. До класу Однодольні належить родина:
A) Злакові; Б) Айстрові; B) Пасльонові; Г) Хрестоцвіті.
6. Рослина, яка має мичкувату кореневу систему:
A) дурман; B) квасоля; В) капуста; Г) тюльпан.
7. Бактерії вступають у симбіоз із кореневою системою:
A) лілійних; Б) бобових; B) злакових; Г) пасльонових.
8. Плід ягода утворюється в представників родин:
A) Розові та Бобові; Б) Бобові та Айстрові;
B) Злакові та Пасльонові; Г) Розові та Пасльонові.
9. Язичкові квітки має:
A)череда; Б) волошка; B) соняшник; Г) кульбаба.
10.Знайдіть бур’яни серед Складноцвітіх:
а) будяк, осот, полин;  б) будяк, осот;  в) будяк, полин.
11.
Квітки жита, кукурудзи, пирію запилюються:
а) вітром;  б) комахами;  в) самозапильні.
12. Пагін лілійних видозмінюється у:

а) кореневище; б) цибулину;  в) кореневище, цибулину.
13
Цю рослину називають другим хлібом в Україні:
а) картопля;  б) соняшник;  в) кукурудза, г) рис.
14. Ця рослина багата вітамінами С, А, Е, В:
а) цукровий буряк;  б) капуста;  в) картопля.
15. Плід яблуко мають такі рослини:
а) груша, яблуня,вишня;  б) яблуня, горобина,слива;  в) груша, яблуня, горобина.
16. Розрізняти злакові у природі можна:
а) за  будовою  стебла;  б) за жилкуванням листка; в. за будовою квітки
30.04
Завдання.

1. Виконати практичну роботу  на окремому аркуші і переслати фото мені на почту shelukhanova.alla@gmail.com  за темою "Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних  (квіткових )рослин до до 07.04.
Підручник: с. 170, практична робота 3.
Вам потрібно до таблиці занести чим представлені вегетативні та генеративні органи рослин.
Якщо забули, які це органи, вам допоможе с. 81 - 82 підручника.
Переглядаючи відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=uiTvC-b2i0E
заповнити табличку
ХІД РОБОТИ
1. Уважно розгляньте запропоновані зразки рослин і визначте:
  А) особливості будови вегетативних органів;
  Б) особливості будови генеративних органів.
2. Результати дослідження занесіть до таблиці.
Ознаки
Зозулин льон
Щитник чоловічий
Горох посівний
Корінь
Стебло
Листок
Квітка
Спорангій
Насінина
Плід
3. Знайдіть спільні та відмінні ознаки в будові мохів, папоротей і покритонасінних рослин.
ПІДСУМКИ
    Ми розглядали зразки рослин:______________________________.
  Ми виявили такі спільні ознаки в будові цих рослин: у мохів, папоротей і покритонасінних є ___________________________ із зеленими ____________.
  Кореневище папороті – це видозмінений _______________. Крім пагонів з листками у папоротей і покритонасінних рослин є _______________________.
  Мохи і папороті розмножуються за допомогою _______________, які розвиваються у _____________________.

  Ми виявили такі відмінні ознаки в будові мохів, папоротей і покритонасінних рослин: мохи не мають ______________. До ґрунту вони кріпляться за допомогою ___________. Генеративні органи мохів і папоротей        ___________________, покритонасінних рослин - _______________________.


Тема уроку. Рослинні угрупування та екологічні групи рослин.

1. Опрацювати матеріал підручника, прочитав параграфи 47 - 48.

2. Вивчити поняття, які виделені жирним шрифтом у параграфах.
3. Відповідати усно на питання після параграфів.
 4. Тестові завдання виконати письмово після параграфів 47 - 48.

Перегляд відео допоможе засвоїти  тему даного уроку.



08.05

Тема уроку. Типи рослинних угрупувань. Значення рослин для життя на планеті Земля та людини.
Завдання.
1. Опрацювати матеріал підручника, прочитав параграфи 49 - 50.
2. Вивчити поняття, які виделені жирним шрифтом у параграфах.
3. Відповідати усно на питання після параграфів. 
4. Тестові завдання виконати письмово  і переслати мені на Вайбер до 12.05


Тести « Різноманітність рослин. Ч. 3"
1. Назвіть чинники неживої природи:
а. вирубування лісів; б. вплив паразитів;
в. вплив хижаків; г. температура повітря
2. Кактуси, рослини пустель, тропічні рослини відносяться до:а. холодолюбних; б. світлолюбних;в. теплолюбних; г. тіньолюбних.
3. Назвіть характеристики рослин, які відносять до сукулентів:а. запасають поживні речовини впідземних частинах; б. запасають поживні речовини надземних частинах;
в. запасають воду в листках або стеблі;
 

г. здатні розмножуватися спорами. 
4. Рослиною-паразитом є:
а. сосна; б. росичка; в. повитиця; г. осот.5. Видовжений здерев'янілий стовбур мають рослини, які належать до:
а. чагарників; б. дерев;  в. дворічних трав; г. багаторічних трав.6. Кукурудза - це:
а. однорічна трав'яниста рослина; б. багаторічна трав'яниста рослина; в. чагарник; ; г. дерево.7.Назвіть комахоїдну рослину:
а.повитиця; б. омела; в. непентес; г. тюльпан.8. Дайте визначення поняття "флора":
а. сукупність усіх видів рослин певної території;
б.
сукупність усіх рослинних угруповань певної території;
в.
сукупність усіх організмів, що мешкають на певній території;в. сукупність усіх організмів, що мешкають на певній території і взаємодіють з неживою природою;

г. сукупність усіх організмів, що мешкають на певній території і взаємодіють з живою природою.
9.  Виключно на болотах  росте:а. сосна; б.  росичка;  в. повитиця;  г. осот.10. Назвіть організми здатні створювати органічні речовини з неорганічних:а. одноклітинні тварини; б. гриби; в. рослини; г. бактерії.11. Для одержання тканини вирощують:а. томати; б. рис; в.  льон; г. бавовну.
12. Види рослин, що занесені до Червоної книги України:
а. зигокактус; б.  білотка альпійська; в. рябчик гірський; г. півонія декоративна.
13. Завдяки якому процессу рослини утворюють кисень та органічні речовини:а. дихання; б. живлення; в. фотосинтез; г. хемосинтез.14. Назвіть організми, які здатні споживати лише готові органічні сполуки:а. водорості; б. вищі спорові рослини; в. гриби; г. папороті.
15. У рослинних угрупуваннях степів панують:а. травянисті рослини; б. чагарники; в. кущі; г. дерева.

15.05
Тема уроку. Гриби. Особливості будови, живлення.
Завдання:
1. Опрацювати матеріал підручника, прочитав параграфи 51 , 54, 55.
2. Вивчити поняття, які виделені жирним шрифтом у параграфах.

3. переглянути відео.

4. Виконати лабораторнуе дослідження 15. Будова шапинкових грибів ( с. 205):

а. намалювати малюнок  220, с. 204;
б. виконати завдання " Виберіть одну правильну відповідь" с. 206;
в. дати письмово відповідь на запитання " Поміркуйте".

Лабораторне дослідження виконуємо до середи.




21.05
Тема уроку. Групи грибів. Значення грибів у природі та житті людини.
Завдання.
1.Опрацювати матеріал підручника, прочитав параграфи 52 , 56, 57.

2. Вивчити поняття, які виделені жирним шрифтом у параграфах.

3. переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=2hgU_WiHghs&t=21s

4. Виконати лабораторнуе дослідження 16. Будова цвілевих грибів ( с. 196 - 197):

а. намалювати малюнок  208, с. 196;
б. виконати завдання " Виберіть одну правильну відповідь" с. 198;
в. дати письмово відповідь на запитання " Поміркуйте", с.198.

Лабораторне дослідження виконуємо до понеділка, до 25.05. Роботу пдписати,  указав прізвище та надіслати мені на Вайбер.
4. Виконати практичну роботу " Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості"
за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=yyyBigrFiYQ.
 Роботувиконати письмово, підписати та надіслати мені на Вайбер до 26.05



  

3 комментария:

  1. Этот комментарий был удален администратором блога.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Этот комментарий был удален администратором блога.

      Удалить
  2. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить