Шановні учні!
Ваши світлини надходять не завжди якісними, тому прошу надсилати мені роботи у формі повідомлення на Вайбер за телефоном +380955135743. Наприклад: 1б, 2а, 3 в,г, а; 4 :а1, б4,в3 , г2.Прошу також надіслати тести за темою " Рослини.Ч.2" до понеділка 13. 04.
Обовязково вказуємо прізвище та тему виконання тестів. З повагою Алла Іванівна.
Зошити з виконаними роботами перевірю після карантину.
ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ З ТЕМИ « МОХИ, ПЛАУНИ, ПАПОРОТІ»
Запитання 1. Серед вищих спорових рослин справжні листки мають:
А. мохоподібні Б. плауноподібні В. хвощеподібні Г. папоротеподібні
Запитання 2. Кореневище є у:
А. хвощеподібних Б. водоростей В. мохів Г. плауноподібних
Запитання 3. Представником
плауноподібних є:
А. хвощ лісовий Б. листовик В. баранець звичайний Г. фукус
Запитання 4. Скупчення спорангіїв у папороті називається:
А. вайя Б. коробочка В. сорус Г. стробіл
А. хвощ лісовий Б. листовик В. баранець звичайний Г. фукус
Запитання 4. Скупчення спорангіїв у папороті називається:
А. вайя Б. коробочка В. сорус Г. стробіл
Запитання 5. Заросток папоротеподібних
має форму:
А. зеленої нитки Б. серцеподібної пластинки В. яйцеподібної пластинки
Г. безбарвної нитки
А. зеленої нитки Б. серцеподібної пластинки В. яйцеподібної пластинки
Г. безбарвної нитки
Запитання 6. Укажіть спосіб
вегетативного розмноження хвоща польового:
А. цибулинами Б. вусами В. листками Г. кореневищем
А. цибулинами Б. вусами В. листками Г. кореневищем
Запитання 7. Спорангій – це:
А. орган нестатевого розмноження рослин, в якому утворюються спори
Б. особина статевого покоління
В. особина нестатевого покоління
Г. орган статевого розмноження рослин, в якому утворюються гамети
А. орган нестатевого розмноження рослин, в якому утворюються спори
Б. особина статевого покоління
В. особина нестатевого покоління
Г. орган статевого розмноження рослин, в якому утворюються гамети
Запитання 8. Вирости в нижній
частині мохоподібних називаються:
А. корінь Б. цибулина
В. ризоїди Г. кореневище
Запитання 9. Переважання в циклі
відтворення у мохоподібних:
А. спорофіт Б гаметофіт
А. спорофіт Б гаметофіт
Запитання 10. Молоді листки
папороті називаються:
А. спори Б. гамети В. листочки Г. вайя
А. спори Б. гамети В. листочки Г. вайя
Запитання 11, Поширена водна
папороть на Україні:
А. сальвінія плаваюча Б. щитник чоловічий В. орляк Г. страусове перо звичайне
А. сальвінія плаваюча Б. щитник чоловічий В. орляк Г. страусове перо звичайне
Запитання 12. Зібрання спорангіїв у плауна
булавовидного називається:
А. стробіли Б. спори В. гаметангії Г.спорангії
Для відповіді на останнє питання звертаю увагу, що у підручнику написано - спорангії зібрані у колоски у плауна булавоподібного. Інша назва колоска - стробіла
1. Опрацювати матеріал параграфів 44 - 46
2. Виконати лабораторне дослідження з теми "Будова Голонасінних" ( с. 166):
а. намалювати малюнок 179 ( с. 165);
б. надати відповідь з питання 3 (с. 166, Л. Д. );
в. виконати тестові завдання і відповідь на питання 4 і " Поміркуйте" після параграфу 44.
А. стробіли Б. спори В. гаметангії Г.спорангії
Для відповіді на останнє питання звертаю увагу, що у підручнику написано - спорангії зібрані у колоски у плауна булавоподібного. Інша назва колоска - стробіла
17. 04.
Тема уроку. Голонасінні та Покритонасінні ( Квіткові) рослини.
Завдання .1. Опрацювати матеріал параграфів 44 - 46
2. Виконати лабораторне дослідження з теми "Будова Голонасінних" ( с. 166):
а. намалювати малюнок 179 ( с. 165);
б. надати відповідь з питання 3 (с. 166, Л. Д. );
в. виконати тестові завдання і відповідь на питання 4 і " Поміркуйте" після параграфу 44.
На допомогу вам відео та короткий конспект.
Загальна
характеристика Голонасінних:
Поява насінини, яка утворюється з насінного зачатка; Розмноження насінням має більше переваг, ніж розмноження спорами, оскільки зі спори гаметофіт формується тільки за сприятливих умов, а потім для запліднення необхідна вода. Насінина ж утворюється з насінного зачатка, для її формування не потрібна вода. Насінина містить зародок та невеликий запас поживних речовин.
Поява насінини, яка утворюється з насінного зачатка; Розмноження насінням має більше переваг, ніж розмноження спорами, оскільки зі спори гаметофіт формується тільки за сприятливих умов, а потім для запліднення необхідна вода. Насінина ж утворюється з насінного зачатка, для її формування не потрібна вода. Насінина містить зародок та невеликий запас поживних речовин.
Насінини відкрито лежать на лусках; Назва «Голонасінні» виникла тому, що насінні зачатки, з яких формуються
насінини, лежать на лусочках абсолютно відкрито. Вони не захищені зав’яззю, як
у покритонасінних рослин.
Спрощені гаметофіти;
Запліднення не залежить від води;
Поява головного кореня та потужної
стрижневої кореневої системи; У вищих спорових існували
лише додаткові корені. У Голонасінних з’являється потужна стрижнева коренева
система.
Потовщення за рахунок деревини; Вчені припускають, що рослини відділу Голонасінні походять від
деревоподібних папоротей, які вже вимерли. Перші Голонасінні навіть називають
«насінними папоротями».
Життєвий цикл Голонасінних
Життєвий цикл Голонасінних
1. Гаметофіт. Чоловічий гаметофіт — це пилкове зерно. Воно містить вегетативну клітину,
з якої проросте пилкова трубка, та два спермії, вкрите двома оболонками.
Жіночий гаметофіт — це ендосперм та архегонії, тобто жіночі органи статевого
розмноження. Голонасінним властиве запилення вітром.
2.Гамети. З гамет, що сформувалися в гаметофіті, утворюється зигота, внаслідок
запліднення. Вода для запліднення не потрiбна.
3.Насінина. Із зиготи формується зародок, який міститься у насінині.
4.Спорофіт. З насінини розвивається спорофіт. На спорофіті наявні спорангії (пилкові
мішки та насінні зачатки), у яких формуються спори.
5.Спори. Голонасіні — різноспорові рослини. У їх спорангіях формуються різні за
будовою спори, зокрема мікроспори, з яких розвиватиметься чоловічий
гаметофіт – пилкове зерно, та мегаспори, з яких розвиватимуться ендосперм з
архегоніями – жіночий гаметофіт.
Від моменту запилення до моменту запліднення, тобто
злиття гамет, зазвичай проходить 12 – 15 місяців
Тестові завдання з теми «Голонасінні та Покритонасінні»
A) наявністю пагона; Б) наявністю насіння;
B) розвиненими коренями; Г) наявністю насіння та плоду.
2. Характерна ознака циклу розвитку голонасінних:
A) гаметофіт відсутній; Б) гаметофіт домінує над спорофітом;
В) гаметофіт живе самостійно;
Г) гаметофіт редукований і повністю залежний від спорофіта.
3. Голонасінні розмножуються:
A) тільки спорами; Б) тільки насінням;
B) спорами та насінням; Г) вегетативним способом.
4. Визначте послідовність подій у циклі розвитку сосни:
A) Запилення; Б) запліднення; B) розвиток насінини;
Г) утворення сперміїв; Д) утворення яйцеклітин.
5. До класу Однодольні належить родина:
A) Злакові; Б) Айстрові; B) Пасльонові; Г) Хрестоцвіті.
6. Рослина, яка має мичкувату кореневу систему:
A) дурман; B) квасоля; В) капуста; Г) тюльпан.
7. Бактерії вступають у симбіоз із кореневою системою:
A) лілійних; Б) бобових; B) злакових; Г) пасльонових.
8. Плід ягода утворюється в представників родин:
A) Розові та Бобові; Б) Бобові та Айстрові;
B) Злакові та Пасльонові; Г) Розові та Пасльонові.
9. Язичкові квітки має:
A)череда; Б) волошка; B) соняшник; Г) кульбаба.
10.Знайдіть бур’яни серед Складноцвітіх:
а) будяк, осот, полин; б) будяк, осот; в) будяк, полин.
11. Квітки жита, кукурудзи, пирію запилюються:
а) вітром; б) комахами; в) самозапильні.
12. Пагін лілійних видозмінюється у:
а) кореневище; б) цибулину; в) кореневище, цибулину.
13 Цю рослину називають другим хлібом в Україні:
а) картопля; б) соняшник; в) кукурудза, г) рис.
14. Ця рослина багата вітамінами С, А, Е, В:
а) цукровий буряк;
б) капуста; в) картопля.
15. Плід яблуко мають такі рослини:
а) груша, яблуня,вишня; б) яблуня, горобина,слива; в) груша, яблуня, горобина.
а) груша, яблуня,вишня; б) яблуня, горобина,слива; в) груша, яблуня, горобина.
16. Розрізняти злакові у природі можна:
а) за будовою стебла; б) за жилкуванням листка; в. за будовою квітки
30.04
Завдання.
Завдання.
1. Виконати практичну роботу на окремому аркуші і переслати фото мені на почту shelukhanova.alla@gmail.com за темою "Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових )рослин до до 07.04.
Підручник: с. 170, практична робота 3.
Вам потрібно до таблиці занести чим представлені вегетативні та генеративні органи рослин.
Якщо забули, які це органи, вам допоможе с. 81 - 82 підручника.
Підручник: с. 170, практична робота 3.
Вам потрібно до таблиці занести чим представлені вегетативні та генеративні органи рослин.
Якщо забули, які це органи, вам допоможе с. 81 - 82 підручника.
заповнити табличку
ХІД
РОБОТИ
1. Уважно
розгляньте запропоновані зразки рослин і визначте:
А)
особливості будови вегетативних органів;
Б) особливості
будови генеративних органів.
2. Результати
дослідження занесіть до таблиці.
Ознаки
|
Зозулин льон
|
Щитник чоловічий
|
Горох посівний
|
Корінь
|
|||
Стебло
|
|||
Листок
|
|||
Квітка
|
|||
Спорангій
|
|||
Насінина
|
|||
Плід
|
|||
3. Знайдіть спільні
та відмінні ознаки в будові мохів, папоротей і покритонасінних рослин.
ПІДСУМКИ
Ми
розглядали зразки рослин:______________________________.
Ми виявили
такі спільні ознаки в будові цих рослин: у мохів, папоротей і покритонасінних є
___________________________ із зеленими ____________.
Кореневище
папороті – це видозмінений _______________. Крім пагонів з листками у папоротей
і покритонасінних рослин є _______________________.
Мохи і
папороті розмножуються за допомогою _______________, які розвиваються у _____________________.
Ми виявили
такі відмінні ознаки в будові мохів, папоротей і покритонасінних рослин: мохи
не мають ______________. До ґрунту вони кріпляться за допомогою ___________.
Генеративні органи мохів і папоротей
___________________, покритонасінних рослин - _______________________.
Тема уроку. Рослинні угрупування та екологічні групи рослин.
1. Опрацювати матеріал підручника, прочитав параграфи 47 - 48.
2. Вивчити поняття, які виделені жирним шрифтом у параграфах.
3. Відповідати усно на питання після параграфів.
4. Тестові завдання виконати письмово після параграфів 47 - 48.
3. Відповідати усно на питання після параграфів.
4. Тестові завдання виконати письмово після параграфів 47 - 48.
Перегляд відео допоможе засвоїти тему даного уроку.
08.05
Тема уроку. Типи рослинних угрупувань. Значення рослин для життя на планеті Земля та людини.
Завдання.
1. Опрацювати матеріал підручника, прочитав параграфи 49 - 50.
2. Вивчити поняття, які виделені жирним шрифтом у параграфах.
3. Відповідати усно на питання після параграфів.
4. Тестові завдання виконати письмово і переслати мені на Вайбер до 12.05
Тести «
Різноманітність рослин. Ч. 3"
1. Назвіть
чинники неживої природи:
а. вирубування лісів; б. вплив паразитів;
в. вплив хижаків; г.
температура повітря
2. Кактуси, рослини пустель, тропічні рослини відносяться до:а. холодолюбних; б. світлолюбних;в. теплолюбних; г. тіньолюбних.
3. Назвіть характеристики рослин, які відносять
до сукулентів:а. запасають поживні речовини впідземних частинах; б. запасають поживні речовини надземних частинах;
в. запасають воду в листках або стеблі;
г. здатні розмножуватися спорами.
4. Рослиною-паразитом є:
а. сосна; б. росичка; в. повитиця; г. осот.5. Видовжений здерев'янілий стовбур мають
рослини, які належать до:
а. чагарників; б.
дерев; в. дворічних
трав; г. багаторічних трав.6. Кукурудза - це:
а. однорічна трав'яниста рослина; б. багаторічна трав'яниста рослина; в. чагарник; ; г. дерево.7.Назвіть комахоїдну рослину:
а.повитиця;
б. омела; в. непентес; г. тюльпан.8. Дайте визначення поняття "флора":
а. сукупність
усіх видів рослин певної території;
б. сукупність усіх
рослинних угруповань певної території;
в. сукупність усіх організмів, що мешкають на певній
території;в. сукупність усіх організмів, що мешкають на певній території і взаємодіють з
неживою природою;
г. сукупність усіх організмів, що мешкають на певній території і взаємодіють з живою природою.
9. Виключно на болотах росте:а. сосна; б. росичка; в. повитиця; г. осот.10. Назвіть організми здатні створювати органічні
речовини з неорганічних:а. одноклітинні тварини; б. гриби; в. рослини; г. бактерії.11. Для одержання тканини вирощують:а. томати; б. рис; в. льон; г. бавовну.
12. Види рослин, що занесені до Червоної книги
України:
а. зигокактус; б. білотка
альпійська; в. рябчик
гірський; г. півонія
декоративна.
13. Завдяки якому процессу рослини утворюють кисень та органічні
речовини:а. дихання; б. живлення; в. фотосинтез;
г. хемосинтез.14. Назвіть організми, які здатні
споживати лише готові органічні сполуки:а. водорості; б. вищі спорові рослини; в. гриби; г. папороті.
15. У рослинних угрупуваннях
степів панують:а. трав’янисті рослини; б. чагарники; в.
кущі; г. дерева.
2. Вивчити поняття, які виделені жирним шрифтом у параграфах.
3. Відповідати усно на питання після параграфів. 4. Тестові завдання виконати письмово і переслати мені на Вайбер до 12.05
Тести «
Різноманітність рослин. Ч. 3"
2. Кактуси, рослини пустель, тропічні рослини відносяться до:а. холодолюбних; б. світлолюбних;в. теплолюбних; г. тіньолюбних.
3. Назвіть характеристики рослин, які відносять до сукулентів:а. запасають поживні речовини впідземних частинах; б. запасають поживні речовини надземних частинах;
в. запасають воду в листках або стеблі;
г. здатні розмножуватися спорами.
4. Рослиною-паразитом є:
а. сосна; б. росичка; в. повитиця; г. осот.5. Видовжений здерев'янілий стовбур мають рослини, які належать до:
а. чагарників; б. дерев; в. дворічних трав; г. багаторічних трав.6. Кукурудза - це:
а. однорічна трав'яниста рослина; б. багаторічна трав'яниста рослина; в. чагарник; ; г. дерево.7.Назвіть комахоїдну рослину:
а.повитиця; б. омела; в. непентес; г. тюльпан.8. Дайте визначення поняття "флора":
а. сукупність усіх видів рослин певної території;
б. сукупність усіх рослинних угруповань певної території;
в. сукупність усіх організмів, що мешкають на певній території;в. сукупність усіх організмів, що мешкають на певній території і взаємодіють з неживою природою;
г. сукупність усіх організмів, що мешкають на певній території і взаємодіють з живою природою.
9. Виключно на болотах росте:а. сосна; б. росичка; в. повитиця; г. осот.10. Назвіть організми здатні створювати органічні речовини з неорганічних:а. одноклітинні тварини; б. гриби; в. рослини; г. бактерії.11. Для одержання тканини вирощують:а. томати; б. рис; в. льон; г. бавовну.
12. Види рослин, що занесені до Червоної книги України:
а. зигокактус; б. білотка альпійська; в. рябчик гірський; г. півонія декоративна.
13. Завдяки якому процессу рослини утворюють кисень та органічні речовини:а. дихання; б. живлення; в. фотосинтез; г. хемосинтез.14. Назвіть організми, які здатні споживати лише готові органічні сполуки:а. водорості; б. вищі спорові рослини; в. гриби; г. папороті.
15. У рослинних угрупуваннях степів панують:а. трав’янисті рослини; б. чагарники; в. кущі; г. дерева.
1. Назвіть
чинники неживої природи:
а. вирубування лісів; б. вплив паразитів;
в. вплив хижаків; г.
температура повітряа. вирубування лісів; б. вплив паразитів;
2. Кактуси, рослини пустель, тропічні рослини відносяться до:а. холодолюбних; б. світлолюбних;в. теплолюбних; г. тіньолюбних.
3. Назвіть характеристики рослин, які відносять до сукулентів:а. запасають поживні речовини впідземних частинах; б. запасають поживні речовини надземних частинах;
в. запасають воду в листках або стеблі;
г. здатні розмножуватися спорами.
4. Рослиною-паразитом є:
а. сосна; б. росичка; в. повитиця; г. осот.5. Видовжений здерев'янілий стовбур мають рослини, які належать до:
а. чагарників; б. дерев; в. дворічних трав; г. багаторічних трав.6. Кукурудза - це:
а. однорічна трав'яниста рослина; б. багаторічна трав'яниста рослина; в. чагарник; ; г. дерево.7.Назвіть комахоїдну рослину:
а.повитиця; б. омела; в. непентес; г. тюльпан.8. Дайте визначення поняття "флора":
а. сукупність усіх видів рослин певної території;
б. сукупність усіх рослинних угруповань певної території;
в. сукупність усіх організмів, що мешкають на певній території;в. сукупність усіх організмів, що мешкають на певній території і взаємодіють з неживою природою;
г. сукупність усіх організмів, що мешкають на певній території і взаємодіють з живою природою.
9. Виключно на болотах росте:а. сосна; б. росичка; в. повитиця; г. осот.10. Назвіть організми здатні створювати органічні речовини з неорганічних:а. одноклітинні тварини; б. гриби; в. рослини; г. бактерії.11. Для одержання тканини вирощують:а. томати; б. рис; в. льон; г. бавовну.
12. Види рослин, що занесені до Червоної книги України:
а. зигокактус; б. білотка альпійська; в. рябчик гірський; г. півонія декоративна.
13. Завдяки якому процессу рослини утворюють кисень та органічні речовини:а. дихання; б. живлення; в. фотосинтез; г. хемосинтез.14. Назвіть організми, які здатні споживати лише готові органічні сполуки:а. водорості; б. вищі спорові рослини; в. гриби; г. папороті.
15. У рослинних угрупуваннях степів панують:а. трав’янисті рослини; б. чагарники; в. кущі; г. дерева.
15.05
Тема уроку. Гриби. Особливості будови, живлення.
Завдання:
1. Опрацювати матеріал підручника, прочитав параграфи 51 , 54, 55.
2. Вивчити поняття, які виделені жирним шрифтом у параграфах.
3. переглянути відео.
4. Виконати лабораторнуе дослідження 15. Будова шапинкових грибів ( с. 205):
а. намалювати малюнок 220, с. 204;
б. виконати завдання " Виберіть одну правильну відповідь" с. 206;
в. дати письмово відповідь на запитання " Поміркуйте".
Лабораторне дослідження виконуємо до середи.
21.05
Тема уроку. Групи грибів. Значення грибів у природі та житті людини.
Завдання.
1.Опрацювати матеріал підручника, прочитав параграфи 52 , 56, 57.
2. Вивчити поняття, які виделені жирним шрифтом у параграфах.
3. переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=2hgU_WiHghs&t=21s
4. Виконати лабораторнуе дослідження 16. Будова цвілевих грибів ( с. 196 - 197):
а. намалювати малюнок 208, с. 196;
б. виконати завдання " Виберіть одну правильну відповідь" с. 198;
в. дати письмово відповідь на запитання " Поміркуйте", с.198.
Лабораторне дослідження виконуємо до понеділка, до 25.05. Роботу пдписати, указав прізвище та надіслати мені на Вайбер.
4. Виконати практичну роботу " Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості"
за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=yyyBigrFiYQ.
Роботувиконати письмово, підписати та надіслати мені на Вайбер до 26.05
4. Виконати практичну роботу " Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості"
за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=yyyBigrFiYQ.
Роботувиконати письмово, підписати та надіслати мені на Вайбер до 26.05
Этот комментарий был удален администратором блога.
ОтветитьУдалитьЭтот комментарий был удален администратором блога.
УдалитьЭтот комментарий был удален автором.
ОтветитьУдалить