Шановні учні!
Час виконання завдань завершився. Прошу вас надіслати 2 роботи у формі повідомлення, а не фото, до мене на Вайбер за телефоном+380955135743, за зразком: 1б; 2 в, а, б; 3: 1а;2г;3б; 4в., або 1.нейрон; і т.д., указав обов'язково прізвище, до 11. 04 .
14.04.
Звертаю увагу!
Час виконання завдань завершився. Прошу вас надіслати 2 роботи у формі повідомлення, а не фото, до мене на Вайбер за телефоном+380955135743, за зразком: 1б; 2 в, а, б; 3: 1а;2г;3б; 4в., або 1.нейрон; і т.д., указав обов'язково прізвище, до 11. 04 .
14.04.
Звертаю увагу!
Половина класу не вислала мені повідомлення з відповідями на тести.
Завтра виставляю нове завдання
Шановні учні, ми з вами завершили вивчення теми " Нервова система".Завтра виставляю нове завдання
Прошу вас виконати д. з. на окремому аркушу за даною темою.
Допишіть
речення:
1. Клітини нервової тканини, які здатні
сприймати, обробляти та передавати
інформацію називаються _________________
2. Довгий і дуже тонкий відросток нервової
клітини, це _______________.
3.Центральний орган нервової системи, який
здійснює регуляцію й
координацію всіх процесів в організмі та відповідає за розумову
діяльність і свідомість людини називається ________ ________.
4.Частина
периферичної нервової системи, що
регулює діяльність внутрішніх органів, залоз, судин, гладеньких та деяких
посмугованих м’язів, а також керує процесами обміну речовин це___________ _________
_________.
5. Вищим центром контролю вегетативної нервової
системи є __________
6. Енцефаліт, менінгіт, поліомієліт, неврит це ___________
6. Енцефаліт, менінгіт, поліомієліт, неврит це ___________
7. Установіть
відповідність між відділами головного мозку та функціями які вони виконують. Випишіть
ряди з двох цифр
№
|
Відділ
головного мозку
|
№
|
Функція
|
1
|
Кінцевий мозок
|
1
|
Керує діяльністю інших відділів головного
мозку та спинним мозком
|
2
|
Середній мозок
|
2
|
Регулює координацію рухів
|
3
|
Довгастий мозок
|
3
|
Регулює діяльність залоз внутрішньої
секреції, бере участь у процесах сну, памяті тощо
|
4
|
Мозочок
|
4
|
Відповідає за тонус м’язів
|
5
|
Проміжний мозок
|
5
|
Регулює дихання, травлення,обмін речовин тощо
|
№
|
Органи та процеси
|
№
|
Симпатична нервова система
|
№
|
Парасимпатична нервова система
|
1
|
Серце
|
1
|
Прискорює роботу
|
1
|
Уповільнюється
|
2
|
Судини
|
2
|
Стимулює
|
2
|
Зниження
|
3
|
Кров’яний тиск
|
3
|
Підвищує
|
3
|
Розширюються
|
4
|
Обмін речовин
|
4
|
Звужуються
|
4
|
Сповільнення роботи
|
9.Установіть правильну послідовність розміщення ділянок рефлекторної
дуги колінного рефлексу : а)
руховий нейрон; б) чутливий нейрон; в)рецептори сухожилля коліна; г)чотириглавий
м'яз стегна; д) спинний мозок.
10. Установіть правильну
послідовність сприйняття світла:
а) кора потиличних часток мозку; б) фоторецептори; в) зоровий нерв; г)
підкіркові центри зору.
Наступна тема, яку ми будемо вивчати
"Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи "Вам потрібно опрацювати матеріал підручника - Тема 8. Параграфи 41 - 46.
Кращє засвоїти матеріал теми вам допоможе конспект та схеми, які розташовані нижче.
Під час роботи з підручником, звертаємо увагу на малюнки та виконуємо усно тестові завдання після параграфів. Після вивчення теми вам потрібно пройти тести, виконав їх на окремому аркушу. У вас на аркуші повинно бути тести двух тем.
Щиро дякую. Бажаю успіхів.
СЕНСОРНІ СИСТЕМИ ЛЮДИНИ
Однією з основних властивостей живих істот
є здатність сприймати інформацію про навколишній світ і стан внутрішнього
середовища. Інформацію про зовнішнє і внутрішнє середовище організму людина
отримує за допомогою сенсорних систем (аналізаторів).
Сенсорні системи людини
Сенсорні системи людини
Сенсорна система (або аналізатор) – це частина нервової системи, яка складається з групи клітин (рецепторів), які забезпечують сприйняття інформації,
трансформують її в нервовий імпульс і передають в центральну нервову систему.
Таким чином виходить, що аналізатор забезпечує сприйняття і передачу
інформації, отриману ззовні або зсередини нашого організму.
Рецептор – це група спеціалізованих клітин,
які сприймають інформацію із зовнішнього або внутрішнього середовища і
перетворює його в нервове збудження, яке потім по нервових волокнах передається
в ЦНС.
Поняття аналізатора було введено І.П. Павловим.
Класифікація
рецепторів:
1. Зовнішні рецептори або екстерорецепції, які сприймають інформацію з навколишнього середовища. Сюди відносяться такі види рецепторів як: слуховий, зоровий, смаковий, дотиковий.
2. Внутрішні рецептори або інтерорецептори, сприймають інформацію від внутрішніх органів. відносяться такі види рецепторів як: рецептори внутрішніх органів, опорно-рухового апарату.
1. Зовнішні рецептори або екстерорецепції, які сприймають інформацію з навколишнього середовища. Сюди відносяться такі види рецепторів як: слуховий, зоровий, смаковий, дотиковий.
2. Внутрішні рецептори або інтерорецептори, сприймають інформацію від внутрішніх органів. відносяться такі види рецепторів як: рецептори внутрішніх органів, опорно-рухового апарату.
У людини є такі
рецептори:
• Хеморецептори- клітини, здатні розпізнавати певні хімічні речовини чи їхні концентрації: смакові та нюхові рецептори, рецептори гіпоталамуса та судин, що реагують на рН, концентрацію глюкози в плазмі крові тощо;
• Механорецептори, які сприймають механічний тиск; розташовані в шкірі, ротовій порожнині, судинах і порожнистих органах, м’язах і суглобах (здійснюючи пропріорецепцію – сприйняття положення опорно-рухового апарата), рецепторні клітини органу слуху також э механорецепторами;
• Фоторецептори– сприймають світло певної інтенсивності і довжини хвиль (кольору): сітківка ока;
• Терморецептори – клітини, що реагують на температуру, знаходяться в шкірі (теплові та холодові), гіпоталамусі, деяких судинах кровоносної системи.
• Хеморецептори- клітини, здатні розпізнавати певні хімічні речовини чи їхні концентрації: смакові та нюхові рецептори, рецептори гіпоталамуса та судин, що реагують на рН, концентрацію глюкози в плазмі крові тощо;
• Механорецептори, які сприймають механічний тиск; розташовані в шкірі, ротовій порожнині, судинах і порожнистих органах, м’язах і суглобах (здійснюючи пропріорецепцію – сприйняття положення опорно-рухового апарата), рецепторні клітини органу слуху також э механорецепторами;
• Фоторецептори– сприймають світло певної інтенсивності і довжини хвиль (кольору): сітківка ока;
• Терморецептори – клітини, що реагують на температуру, знаходяться в шкірі (теплові та холодові), гіпоталамусі, деяких судинах кровоносної системи.
Сенсорні
системи підрозділяються на зовнішні і внутрішні.
Зовнішні
сенсорні системи забезпечені
екстерорецепторами, внутрішні
сенсорні системи – інтерорецепторами. У звичайних умовах на організм
постійно здійснюється комплексний вплив, і сенсорні системи працюють в
постійній взаємодії.
Всі сенсорні
системи складаються з:
– периферичних рецепторів,
– провідних шляхів і перемикальних ядер,
– первинних проекційних областей кори,
– вторинної сенсорної кори.
– провідних шляхів і перемикальних ядер,
– первинних проекційних областей кори,
– вторинної сенсорної кори.
Етапи сенсорного сприйняття:
1) дія подразника на периферичні рецептори;
2) перетворення енергії стимулу в електричні сигнали – потенціали дії, що виникають в первинному сенсорному нейроні;
3) подальшу переробку переданих сигналів на всіх ієрархічних рівнях сенсорної системи;
4) виникнення суб’єктивної реакції на подразник, що представляє собою сприйняття або внутрішнє представництво чинного стимулу у вигляді образів або словесних символів.
Зазначена
послідовність дотримується в усіх сенсорних системах, відображаючи ієрархічний
принцип їхньої організації.
Сенсорні системи людини забезпечують:
1) формування відчуттів і сприйняття діючих стимулів;
2) контроль довільних рухів;
3) контроль діяльності внутрішніх органів;
4) необхідний для неспання людини рівень активності мозку.
Сенсорні системи організму людини та їх аналізатори:
Зорова → око
Сенсорні системи людини забезпечують:
1) формування відчуттів і сприйняття діючих стимулів;
2) контроль довільних рухів;
3) контроль діяльності внутрішніх органів;
4) необхідний для неспання людини рівень активності мозку.
Сенсорні системи організму людини та їх аналізатори:
Зорова → око
Слухова → вухо
Смакова → язик
Дотикова → шкіра
Нюхова → ніс
Тестові завдання потрібно здати до 17.04
1. Визначте послідовність ходу променів світла
через орган зору людини.
A) зіниця;
Б) рогівка;
B) сітківка;
Г) кришталик;
Д) склисте тіло;
Е) райдужна оболонка.
Виберіть правильну відповідь.
2. Зорова зона міститься у частці кори великих
півкуль головного мозку:
A) лобній;
Б) тім’яній;
B) скроневій;
Г) потиличній.
3. Фоторецептори ока містяться в:
А) зіниці;
В) сітківці;
Б) рогівці;
Г) кришталику.
4. Місце, звідки виходить зоровий нерв:
А) сліпа пляма;
В) нервовий вузол;
Б) жовта пляма;
Г) райдужна оболонка.
5. Порушення бінокулярного зору:
А) дальтонізм;
В) короткозорість;
Б) косоокість;
Г) далекозорість.
6. Слухова зона розташована у частці кори
великих півкуль головного мозку:
А) лобній;
В) скроневій;
Б) тім’яній;
Г) потиличній.
7. До складу середнього вуха НЕ входить:
А) стремінце;
В) молоточок;
Б) коваделко;
Г) барабанна перетинка.
8. Рецептори язика, що розрізняють смак гіркого,
розташовані:
А) на корені;
В) на кінчику;
Б) по краях;
Г) на кінчику і по краях.
9. Орган рівноваги розташований у:
A) середньому вусі;
Б) зовнішньому вусі;
B) слуховій трубі;
Г) внутрішньому вусі.
10. Установіть відповідність між відділами органу
слуху і його частинами.
A) зовнішнє вухо;
Б) середнє вухо;
B) внутрішнє вухо.
1. завитка;
2. слухові кісточки;
3. євстахієва труба;
4. барабанна перетинка.
21.04.
1. Опрацювати матеріал підручника з теми " Вища нервова діядьність " параграфи 50 - 51.
1. Опрацювати матеріал підручника з теми " Вища нервова діядьність " параграф 52.
1. Опрацювати матеріал підручника з теми " Регуляція функцій організму " параграфи 53 - 56
Завдання.
1. Виконати самоконтроль знань з теми "Сенсорні системи" с. 220 підручника і надіслати мені у формі повідомлення на Вайбер до 24.04.
2. Опрацювати матеріал підручника з теми " Вища нервова діядьність " параграфи 47 - 49.
3. Виконати письмово завдання з рубрики " Поміркуйте" с. 227,231 .
1. Виконати самоконтроль знань з теми "Сенсорні системи" с. 220 підручника і надіслати мені у формі повідомлення на Вайбер до 24.04.
2. Опрацювати матеріал підручника з теми " Вища нервова діядьність " параграфи 47 - 49.
3. Виконати письмово завдання з рубрики " Поміркуйте" с. 227,231 .
30.04
Тема уроку. Навчання та пам'ять.
Тема уроку. Навчання та пам'ять.
1. Опрацювати матеріал підручника з теми " Вища нервова діядьність " параграфи 50 - 51.
3. Виконати письмово тестові завдання після параграфів .
12.05
1. Опрацювати матеріал підручника з теми " Вища нервова діядьність " параграф 52.
2. Виконати тести за підручником ( с. 244) і надіслати мені на Вайбер до 15.05
21.05
Тема уроку. Регуляція функцій організму.
Завдання.
Завдання.
1. Опрацювати матеріал підручника з теми " Регуляція функцій організму " параграфи 53 - 56
2. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=YpfTmMMJuTI3. Дати відповіді письмово за питаннями. Роботу підписати і надіслати мені на Вайбер до 25.05
1. Що таке гуморальна
регуляція?
2. За допомогою чого вона здійснюється?
3. Які принципи гуморальної регуляції ви знаєте?
4. Яке значення для організму має дана регуляторна
система?
5. Чи існує взаємозв’язок даної системи з іншими
регуляторними системами?



Комментариев нет:
Отправить комментарий